25 książkowych faktów o mnie

Cześć dzisiaj żeby się lepiej poznać zapraszam na 25 książkowych faktów o mnie. :) 

Na poprzednim blogu pisałam już takie fakty, a że tutaj jeszcze nie to postanawiam to zrobić, żebyście mnie lepiej poznali. Miłego czytania. 
1. Uwielbiam kupować i dostawać książki. Zawsze jak ktoś się mnie pyta co chcę dostać np. na urodziny albo na święta, odpowiadam, że książkę.
2. Najbardziej w dostawaniu i kupowaniu książek ekscytuje mnie ich rozpakowanie.
3. Gdy mam nową książkę, albo dopiero co rozpakowaną to muszę ją powąchać. Uwielbiam ten zapach.
4. Przeglądam książki, stawiam je na półce, zdejmuje i jeszcze raz przeglądam.
5. Jestem okładkową sroką. Uwielbiam piękne okładki. Często mi się zdarza, że kupuję książkę ze względu na okładkę. Co nie oznacza, że tylko tak wybieram książki. Przeważnie idzie to w parze z fabułą, która mnie ciekawi.
6. Wszystkie książki kupuje na księgarniach internetowych. Główną przyczyną jest cena. Jak wiadomo jest tam taniej oraz większy wybór, nie trzeba się ruszać z domu tylko ma się książki pod same drzwi, więc czego więcej trzeba. :)
7. Używam zakładek i je kolekcjonuje. Bardzo podobają mi się zakładki magnetyczne mam ich coraz więcej.
8. Nie lubię niszczyć książek. Sprawą oczywistą jest to, że po przeczytaniu jej widać ślady użytkowania, ale bardzo nie lubię zaginania rogów, czy łamania grzbietów. Przy czytaniu bardzo na to uważam.
9. Nie lubię najpierw oglądać filmu, a dopiero później przeczytać książkę. Kilka razy mi się to zdarzyło, lecz staram się tego nie robić.
10. Nie czytałam za dużo horrorów ani kryminałów ale chciałabym zacząć.
11. Lubię czytać książki wieczorem.
12. Lubie czytać poza domem. W aucie na dworze albo nad jeziorem.
13. Nie czytam od dzieciństwa, a przynajmniej w takich ilościach. Wtedy była to sporadycznie jakaś książka. Zaczęłam dopiero w 5 klasie.
14. Z literatury młodzieżowej często sięgam po obyczajówki i fantasy.
15. Może jest to dziwne ale przed zaczęciem książki, przeważnie czytam ostatnie zdanie.
16. Zanim odłożę książkę dochodzę do końca rozdziału albo okrągłej liczby stron.
17. Uwielbiam rozmawiać o książkach. Gdy ktoś zacznie ten temat to ja mogę go ciągnąć i ciągnąć. Nie zdziwię się jak w końcu będą mieli mnie dość. :D
18. Bardzo często ściągam książki z półek i układam je na nowo.
19. Dobieram do książek różne piosenki, które mi się z nimi kojarzą.
20. Wolę twarde oprawy od miękkich, a jak już miękkie to ze skrzydełkami.
21. Zdarza mi się czytać dwie książki na raz, ale tylko dwie, za następną już nie sięgam dopóki nie skończę którejś z obecnie czytanych.
22. Mam czytnik e-booków. Zakupiłam go na święta sobie jako prezent pod choinkę. Często korzystam z niego jak gdzieś jadę i nie chcę mi się brać papierowej książki.
23. Mimo, że mam czytnik nigdy nie zrezygnuje z książek papierowych.
24. Rzadko korzystam z biblioteki. Zazwyczaj jest to dlatego, że nie ma tam interesujących książek dla mnie i często są zniszczone. Dlatego jak pożyczam to od przyjaciół.

25. Lubię polecać książki i namawiać osoby w moim pobliżu do czytania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Miasto Tęczowych Książek , Blogger