Wypowiedz jej imię

Wypowiedz jej imię 

Wszyscy kojarzą historię o Krwawej Mary. Zjawa/duch który straszy gdy wypowie się pięć razy jej imię. Powstało wiele podań i legend na ten temat. I właśnie ta książka, horror dla młodzieży.

Akcja dzieje się w szkole Pipper's Hall. Główną bohaterka jest Bobby. Dziewczyna jest nieśmiała i nie należy do szkolnej elity. Wraz z paroma innymi uczennicami i uczniami pobliskiej szkoły spędzają noc Halloweenową na opowiadaniu historii mrożących krew w żyłach. W pewnym momencie głównym tematem jest Mary. Nikt nie wierzy w te historię, więc bez większego namysłu Bobby Nayna i Caine idą o północy i pięć razy wypowiadają Krwawa Mary. Legenda nie okazuję się żadną bujdą czy fikcją. Od tej pory trójka uczniów musi za wszelką cenę rozwiązać tajemnice okrutnej zjawy. Dostają wskazówki które powoli układają się w całość. Przeszkodą jest to, że na to wszystko mają tylko pięć dni.
Bohaterów uznałabym ich jako takich zwykłych nastolatków. Bobby chciałaby mieć chłopaka. Chcą przeżywać różne przygody. Nie czytam horrorów. To moje pierwsze spotkanie z taką literaturą. Książkę czytałam w długiej drodze z wakacji. Wciągnęła mnie i cały czas czytałam. Napięcie narastało z każdą kolejną stroną. Razem w bohaterami można odkrywać tajemnice. Autor świetnie dobrał bohaterów i wydarzenia. Jak można się domyśleć miejsca w których rozgrywa się fabuła to stara szkoła, cmentarz oraz szpital psychiatryczny. W tym szpitalu Bobby i Caine znajdują niedoszła ofiarę Marry i trafiają na pewien trop. Zakończenie daje do myślenia, co może się dalej dziać, więc jedna tajemnica została rozwiązana ale pojawia się następna. Powstał by z tego świetny film. Książka porwała  mnie totalnie bardzo polecam się z nią zapoznać. 7/10


"Najbardziej na świcie boję się, że gdybym umarła, nikt by nawet nie zauważył"
"Trudno powiedzieć, dlaczego niektóre osoby nam się podobają, a niektóre nie. Tak po prostu jest."


2 komentarze:

  1. Mam wrażenie, że nie spałabym później z dobry tydzień :)

    Pozdrowienia!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się tego obawiałam lecz tak się nie stało :)
      Pozdrawiam

      Usuń

Copyright © Miasto Tęczowych Książek , Blogger