Dziewczyna z Dzielnicy Cudów

Dziewczyna z Dzielnicy Cudów


Autor: Aneta Jadowska
Cykl: Cykl o Nikicie (tom 1)
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Data wydania: 14 września 2016
Liczba stron: 320










"Cerkiew, synagoga i kościół wyznaczyły wierzchołki trójkąta, linie poprowadzone na mapie między nimi zarysowały granice nowej dzielnicy. Dzielnicy Cudów, bo cofnęli ją w czasie. Na zawsze zatrzymali ją w 1936 roku, kiedy miasto było bezpieczne"

 Główna bohaterka Nikita jest jednym z Cieni w Zakonie. Ma wiele tożsamości w tym jak i w realnym świecie. Dodatkowo jest to osoba do której można się zwrócić z prośbą o pozbycie się kogoś. Ernest Szalony to jej ojciec, bezwzględny psychopata. Matka zabójczyni nie licząca się z uczuciami córki. Po rozmowie i odprawie przez matkę, która jest również szefową dziewczyny, spotyka dziwnego mężczyznę. Przedstawia się jako jej partner. Nikita przyzwyczaiła się do tego by nikomu nie ufać. Czy może więc polegać na swoim partnerze Robinie? Z renomowanego klubu Pozytywka zniknęła piosenkarka, sprawą ma się zająć Nikita, pomagać ma jej niedawno poznany mężczyzna. Kim on jest? Jakie tajemnice będzie kryło zaginięcie piosenkarki?

Jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością Pani Anety Jadowskiej. Jej styl pisania podoba mi się, prostolinijny ale nie banalny. W całość wplatane są wspomnienia i tutaj jak dla mnie minus ponieważ, gubiłam się z przechodzeniem od przeszłości do rzeczywistego czasu akcji. Sam początek był dla mnie skomplikowany i nie rozumiałam połowy rzeczy.
Trudność tego świata przedstawia to z jaką dokładnością i wyobraźnią posługuje się autorka tworząc alternatywne miasta i dziwną magię.
Bardzo polubiłam Nikitę. W większości książek kobiety przedstawione są jako słaba płeć. Szare myszki nie radzące sobie z życiem i potrzebujące wsparcia w mężczyźnie. Takimi cechami nie można opisać głównej bohaterki. To silna niezależna kobieta. W starciu z wilkołakami wygrywa. Przetrwała tortury Ernesta Szalonego. Pewna siebie, można liczyć na jej pomoc w sytuacji zagrożenia. Żałuje złe czyny które popełniła. Ciekawi ją życie i otaczający świat.
Według mnie to ta postać jest największą atrakcją książki gdyż przechodząc do mojej opinii stwierdzam, że mam mieszane uczucia.
Strasznie dłużyło mi się czytanie. Przez pierwszą połowę książki nie rozumiałam świata, zakonu, magii. Przy końcu było już coraz lepiej. Akcja nie była dla mnie porywająca, nie czytałam tego z zapartym tchem. Raczej tak spokojnie. Końcówka taka średnia, spodziewałam się czegoś lepszego. Więc jeżeli chodzi o fabułę to skłaniam się bardziej w kierunku nie, ale tak jak wspominałam dla postaci nie tylko Nikity jestem na ogromne tak. Przemyślę czy sięgnę po kolejne tomy. Wam polecam się zapoznać z "Dziewczyną z Dzielnicy Cudów" może przemówi do was akcja, a może tak jak ja pokochacie bohaterów. Polecam sprawdzić bo mimo iż nie do końca przypadła mi do gustu nie żałuję czasu z nią spędzonego. Sięgnęłam po tę książkę dzięki Czytam Pierwszy


"Uśmiechnął się tak szczerze i radośnie. że po prostu mu przywaliłam. Odruch bezwarunkowy, nic na to nie poradzę."

"Słabe istoty pozorują się na silniejsze. Tylko te silne mogą sobie pozwolić na udawanie słabości"








2 komentarze:

  1. Przede wszystkim - cudowny wygląd bloga. Zakochałam się.

    Po Nikitę będę sięgała jakoś w tym miesiącu i mam nadzieję, że będzie to przyjemne spotkanie. Mam nadzieję, ze podobnie jak tobie - przypadniemy sobie do gustu z główną bohaterką, jednak mam nadzieję, że fabuła do mnie bardziej trafi ;)

    A, jeśli chciałabyś jakiejś pomocy z przecinkami, to szczerze zapraszam do mnie, z chęcią pomogę Ci jeszcze bardziej udoskonalić recenzje <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę ci aby fabuła trafiła ci do gustu. Dziękuję to bardzo miłe.

      Usuń

Copyright © Miasto Tęczowych Książek , Blogger