Książki w kolorach tęczy #1


Książki w kolorach tęczy #1



W związku z tym, że nazwa bloga to Miasto Tęczowych Książkach to postanowiłam zrobić taką małą serie o książkach właśnie w kolorach tęczy. Co tydzień będę dodawać takiego posta więc będzie ich 7. Każdy dotyczący innego koloru. W tej serii będę miała zestaw pytań na które będę odpowiadać. Biorę pod uwagę książki które mam na swoich półkach.
Zaczynam dzisiaj. Pierwszy kolor to czerwony.

Książka z czerwoną okładką lub grzbietem?
Na pierwszy ogień Wybrani C.J Daugherty
Co w okładce przykuło twoją uwagę?
Twarz dziewczyny podzielona na stronę bardziej ostrą, niegrzeczną i na stronę uroczą dziewczęcą oraz dwóch chłopków stojących po bokach dziewczyny.
Jaka jest oprawa?
Okładka jest miękka, bez skrzydełek.
Jak oprawa graficzna?
Książka nie zawiera żadnych obrazków, symboli czy też ozdobników np przy rozdziałach.
Znaki szczególne?
Brak wypukleń, brokatu i błyszczących elementów.
Czy okładka jest powiązana z treścią?
W dużej mierze tak jest. W dolnej części jest akademia, a w niej głównie dzieje się akcja. Dziewczyna w postaci dobrej i złej to dziewczyna, która z niegrzecznej i nie wychowanej zmienia się w poukładaną i rozważną.Chłopcy za nią to Sylvian i Carter którzy odgrywają ważną rolę w życiu bohaterki.
Okładka, okładką ale jak z treścią?
Książkę czytałam dosyć dawno temu więc nie pamiętam szczegółów. Opowiada ona o dziewczynie która ze względu na swoje złe zachowanie trafia do akademii. Nie jest to zwykła akademia. Panują tam dziwne zasady, a uczniowie to przeważnie bogate dzieci wpływowych rodziców. Niespodziewanie zostaje zamordowana jedna z uczennic. Alice nie wie czy może czuć się bezpiecznie w Cimmeri. Pojawiają się mroczne tajemnice, które wychodzą na światło dzienne. Wiele z nich jest jeszcze nie odkrytych, wiele dopiero się pojawi. Który chłopak Carter czy Sylvian stanie u boku dziewczyny?
Pamiętam, że niesamowicie wciągnęłam się w treść i akcje. Razem z bohaterami przeżywałam tajemnice i próbowałam je rozwiązać. Styl autorki jest przyjemny, płynnie się czyta. Jest napięcie i zaskakujące zwroty akcji. Bohaterzy pełnowymiarowi różniący się charakterami. Osobiście uwielbiam książki których akcja dzieje się w szkołach, akademiach, a szczególnie tych mrocznych. To pierwszy tom serii. Mam na półce wszystkie części i pochłonęłam je wszystkie.
Ocena okładki i wydania
Wydanie i okładka przyciągają wzrok ale nie wyróżniają się szczególnie dlatego daje jej 5/10
Ocena treści
Pamiętam, że jak czytałam ją parę lat temu to byłam nią zachwycona, nie wiem jak by było teraz, ale patrząc na tamten czas daje jej 9/10



1 komentarz:

Copyright © Miasto Tęczowych Książek , Blogger