Czytam Pierwszy



Czytam Pierwszy







O portalu dowiedziałam się poprzez filmik na YouTubie, było to w lipcu 2018 r. Miałam obawy przed napisaniem do wydawnictwa, założenie tutaj konta była dobrą możliwością. Po zastanowieniu, stwierdziłam, że spróbuje, co mi szkodzi. Prowadziłam już wtedy bloga i miałam konto na instagramie. Na starcie otrzymuję się 50 punktów, to pozwoliło mi zakupić pierwszego ebooka. Z tego co pamiętam na dodanie recenzji na portal miałam 3 tygodnie, wywiązałam się z tego umieściłam recenzje również na Lubimy Czytać, Empiku, czy jako post na grupach książkowych. Za zebrane punkty zamówiłam kolejnego ebooka. Jak tylko była możliwość wymiany na książkę papierową i miałam wystarczająco punktów, to to uczyniłam i tak kręci się aż do dzisiaj
Zasady i ilości punktów się zmieniły, dodane zostały nowe możliwości, a termin pisania recenzji, jest określony w danych o książce, jest to kilka miesięcy.

Aby założyć konto, należy przejść przez rejestracje na Czytam Pierwszy podać tam podstawowe dane oraz informacje dotyczące miejsca zamieszczania recenzji czy interesujących gatunków.



 Po założeniu konta otrzymujesz 50 ISBN-ów (punktów). Aktualnie książki są po wyższych "cenach", ale nie musisz ubolewać nad tym, portal daje możliwość szybkiego zarobku poprzez polubienie ich strony na Facebooku i obserwacje na Instagramie. Za każdą z tych działań otrzymasz 35 punktów! Nie zapominaj jednak, że musisz dać o tym znać, czyli trzeba link do social mediów wgrać w odpowiednie miejsce na stronie.




Po zsumowaniu tych punktów jest ich razem 120 za to można już zamówić ebooka, a czasami, ponieważ portal oferuje wszelkie promocje, nawet i wersję papierową. Ciekawą dla nas książkę, jeżeli jest ona nadal dostępna, a my mamy tyle punktów, dodajemy do koszyka i kupujemy. Po jej przeczytaniu, piszemy recenzje i zbieramy punkty. Napisaną recenzje na blogu czy post na Facebooku trzeba wkleić jako link lub screen shot.


Przeszliśmy już przez moją historię oraz szybkie wytłumaczenie działań związanych z portalem, więc przyszedł czas na moją opinię.

  • Pierwszą ogromną zaletą portalu jest umożliwienie dostawania książek za darmo osobą początkującym, czy też tym którzy obawiają się napisać do wydawnictwa, czy po prostu dostali odmowną odpowiedź. 
  • Nie miałam żadnego problemu z obsługą portalu, gdzie i ile można dostać punktów jest napisane w informacjach o systemie punktów. Jeżeli czegoś nie wiemy, o coś chcemy zapytać, można napisać do osób które się tym zajmują, ale miejmy na uwadze to, że to nie są roboty i wszystko ileś czasu trwa. 
  • Ogromne możliwości dotyczące dodawania recenzji. Jeżeli nie masz bloga masz inne możliwości, dodawać recenzje można na portalach książkowych, księgarniach, Facebooku itp.
  • Nowe książki pojawiają się mniej więcej co tydzień i są to różne gatunki.
  • Bardzo miła obsługa i pomoc.
  • Promocje np podwójne ISBN-iny, tańsze książki,
  • Książki oraz wysyłka są darmowe, zamawiasz i nic nie płacisz.
  • Wysyłka odbywa się tylko w określone dni, więc nieraz na książkę trzeba trochę dłużej poczekać. 
  • Mała ilość egzemplarzy dostępnych książek, mniej więcej jest to 20, przez co przy niektórych książkach zasada kto pierwszy ten lepszy jest bardzo adekwatna, portal ma już 5000 użytkowników.
  • Punkty nie są przyznawane automatycznie, ale jak sami przyznają, "TAK! CZYTAMY TE RECENZJE! <3" a człowiek to nie maszyna, więc oczywisty jest czas czekania, gorzej jest w przypadku gdy, czekamy na zaakceptowanie punków, a książka którą chcemy rozchodzi się jak świeże bułeczki.
Polecam portal każdemu kto kocha czytać książki i dzielić się opinią na ich temat. 

"Pierwsza w Polsce nowoczesna platforma dla czytelników, którzy chcieliby w zamian za pisanie recenzji otrzymywać darmowe egzemplarze książek: nowości, egzemplarze przedpremierowe, audiobooki lub ebooki. Wszystko to przy całkowitym braku formalności związanych z kontaktem z wydawcą."
"Zarejestruj się, wybierz interesujący Cię tytuł, przeczytaj i zrecenzuj, a linki do publikacji dodaj z poziomu swojego konta ."











7 komentarzy:

  1. Niestety, nowości są strasznie drogie (ok. 180 ISBN-ów lub więcej) i do tego trudno je upolować, a punkty za gotowe recenzje nie są rzetelnie naliczane, więc raczej nie polecam tego portalu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Należę, ale jak dotąd jeszcze nie skorzystałam, preferuję jednak bezpośredni kontakt z wydawnictwem, za stara jestem już w bawienie się w przyznawanie tych punktów. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie korzystam, ale być może to się zmieni. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za tym portalem. Ciężko uzbierać coś na nową książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze przyznam, że zdziwiłam się czytając takie opinie. Do tej pory uzbierałam nie tylko na nowe książki, ale również na różne zestawy na przykład kosmetyków. Teraz rozważam zakup plannera.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety to nie dla mnie. Aby uzbierać punkty trzeba dodać recenzję na FB, na grupy, na ksiegarnie, instagram, blog itd. a to trochę czasu zajmuje, a nie ma gwarancji ze uda nam się zdobyć wymarzoną książkę. Wkład własny jest nieproporcjonalny do korzyści

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Miasto Tęczowych Książek , Blogger